söndag 11 november 2012

Första mattan klar...?

Novembersöndag. Perfekt vävdag :-) Men det är lätt att bli stillasittande vid vävstolen så jag planerade in ett Friskis-pass. Känner mig otroligt nöjd såhär efteråt.

Har vävt klart mattan till mitt arbetsrum, är nyfiken på hur den blir när jag tar ner väven. Men... det är massor med varp kvar. Eftersom varpen satt på vävstolen när vi satte upp den har jag ingen aning om hur lång varp det är. Undrar, finns det något bra sätt att ta reda på? Försöker räkna varv och bomspröt, men blir inte klokare. Nå, jag får väl fortsätta med något annat litet projekt...

Men egentligen är jag grymt sugen på att få upp min marinblå varp till köksmattan. Planerar att väva i jeanstyg, en 3 meter lång matta till mitt kök. Tror jag ska försöka mig på en kypertvävning.


1 kommentar:

  1. Jag tror det blir jättefint med en kypertbindning, det kommer att bli en ganska kraftig matta också. =)

    SvaraRadera