fredag 21 december 2012

Julutsikt från vävstolen

Såhär ser det ut från min vävstol ikväll. Toras vävstol har bästa platsen i hela huset, på den lilla avsatsen som skapar öppningen mellan våningsplanen, rakt utanför mitt arbetsrum. Jag ser rakt ner i vardagsrummet där det nu står en nyklädd gran.

Det doftar gott i hela huset och jag börjar känna att jag kopplar av. I helgen blir det lite julfix inför julafton då vi firar med släktingar och goda vänner. Jag hoppas jag hinner väva lite också. Två veckors ledighet framför mig. Skönt.

God Jul till alla mina nya vävvänner!

2 kommentarer:

  1. Önskar dej en riktigt God Jul och tror nog du hinner väva lite på julledigheten också.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jag surfade just in hos dig för första gången. Jättefin blogg du har!

    Jag är själv nybörjare på vävning, gick på folkhögskola förra läsåret för att lära mig. Så det är roligt att hitta en annan nybörjare. Kommer att följa dig med intresse.

    Katarina

    SvaraRadera