torsdag 14 februari 2013

Syfestival

I helgen är det Syfestival i Stockholm. Jag har inte varit där på många år, men på lördag tänker jag ta mig dig med 16-åringen. Vi kollar nog helt olika saker... Hon har ögonen öppna efter sånt som kan addera till sina cosplaykostmer och jag kommer nog se om det finns någon som säljer mattvarp och även något fint vårtyg för att sy något klädesplagg kanske.

Det är inte så mycket fokus på just vävning, men några utställare verkar det finnas. Bland annat Riksföreningen för Handvävning. Jag tänker att det kanske kan finnas en poäng att vara med där?

Är det någon som har tips på utställare? Dela gärna med er i så fall :-)

1 kommentar:

  1. Är du inte med i Riksföreningen för Handvävning ännu så tycker jag absolut att du skall bli medlem. Vår region heter ju Uppland-Sörmland och därifrån får du både tips och en hel del annat (kurser, besök mm). Ha en trevlig dag med din dotter. /MalinSj

    SvaraRadera