söndag 3 mars 2013

Cowboymatta

Skön söndag här hemma. Tog en lång och rask promenad med stavarna och kände hur solen värmde. Internet krånglade, varpå 12-åringen efter en tråkig stund istället kom på att han kunde baka chokladbollar, så han bjöd på fika på eftermiddagen. Så bra att ha tråkigt ibland :-)

Har också gjort klart materialet till nästa matta och därefter sanerat både arbetsrummet och mig själv från svart jeansludd.

Nu är de klara, de grå jeanstrasorna. Och så finns det två gamla flanellskjortor i rött, svart och grått som på något vis ska bli vävda kanter. Det är lite oklart ännu exakt hur, jag får nog pröva mig fram.

Jeans och gamla nötta flanellskjortor fick mig att tänka på Zeb Macahan och gamla cowboyfilmer. Och den här mattan ska landa i ett sovrum med putsat betonggolv och ohyvlade bräder på väggarna, så en lite ruffare stil blir nog fint :-)

Och så har bloggen "Utsikt från Vävstugan" utlottning av något blått i rips. Den vill jag självklart vara med på, för hon väver grymt vackra ripsvävar, Birgitta:




2 kommentarer:

  1. Det ska bli roligt att se nästa matta som du ska väva. Roligt att du vill vara med i min utlottning.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Spännande att se cowboymattan så småningom!
    Kram Inger

    SvaraRadera