söndag 24 mars 2013

Perssons kryddskåp och pådragen varp


Äntligen kom de upp, köksgardinerna! Även om julgardinerna inte hade tomtar utan bara var rödvitrandiga, var det ju inte alls meningen att de skulle sitta uppe nästan ända till påsk... Men det är bara att konstatera att det har varit roligare att väva trasmattor än att sy en 5,5 meter rak gardin. Nu känns det hur som helst vårfint med Perssons Kryddskåp.

Det är kallt ute, men det känns ändå att våren är på ingång. Det var ljust och härligt att sitta i köket och förskeda cottolinvarpen till munkabälteslöparna.


Det är riktiga 70-talsfärger i varpen; jag har använt mig av de kvarlämnade cottolingarnerna från Tora. I inslaget tänker jag mig vitt, marinblått, rosa samt två olika lila toner, lite oklart hur...


Jag får pröva mig fram. Hoppas att det blir fint i min mammas vardagsrum där det finns mycket rosa och bruna toner. 16-åringen hjälpe mig att dra på väven, hon hade förvånansvärt mycket tålamod :-)


Nu får vi se om jag hinner komma igång med vävningen innan påsk, jag har en rätt så fullbokad jobbvecka innan det är dags att åka ner till Småland i påskhelgen.

1 kommentar:

  1. Så snygg gardin! Känner genast ett ha-begär efter något liknande till mitt kök. :)

    SvaraRadera