onsdag 6 mars 2013

Radio

Jag är en radiomänniska, jag gillar att lyssna på radio. Helst P1, man kan lära sig de mest oväntade saker. På vägen till jobbet lyssnar jag på P1 i bilen och känner mig hyfsat uppdaterad om världsläget. Radio är också superbra vävsällskap, tycker jag. Jag poddar lite sommarvärdar och lyssnar via nätet på sånt jag har missat och tycker låter spännande. Musikguiden i P3 funkar också bra, fast lite beroende på vem som är redaktör.

Numera blir det ofta så att istället för att sjunka ner en stund i tv-soffan efter en fullbokad jobbdag, så blir det lite vävning och radio. Det är himla mysigt!

Vad lyssnar ni andra på när ni väver?

P.S. Jag lät den röda kanten vara kvar på mattan. Blir det för mycket så repar jag bort den och gör en frans istället.


8 kommentarer:

  1. Radion är ett bra sällskap när man väver... jag lyssnar också, men varvar även med ljudböcker! Det blir säkert bra med den röd-svarta kanten, det blir ju ett annat intryck när hela mattan är klar. Sen har du ju även möjligheten att "bandkanta" med ett tyg i passsande färg om du inte blir nöjd/ Hälsningar Irené

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att mattan blir jättesnygg med en skarp röd kant mot det gråblåa. Jag brukar ha radion som sällskap när jag väver men mest så lyssnar jag på ljudböcker, det känns liksom bra att göra två bra saker samtidigt. Hälsningar Linnea

    SvaraRadera
  3. Det blir bra med lite kontrastfärg på mattan.
    Jag har också radion på om dagarna och hos mej är det
    P4 Värmlandsradion som jag lyssnar på-
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  4. Även jag tycker det ser fint ut med din matta. Jag lyssnar på musik och gärna klassisk sådan. Jag har spotify som jag lyssnar på
    Kram Lisbeth

    SvaraRadera
  5. Självklart blir det radio under vävningen! Ett mycket knastrigt Radio Dalarna lyssnar jag på! Vi ligger på gränsen för bra mottagning här. Sprakar det allt för mycket åker en klassisk skiva på cd-spelaren!

    SvaraRadera
  6. Jag gillar oxå den röda randen :).
    Jag lyssnar på P1 eller en hörbok- ibland räcker det med det jag har själv i huvet ;).
    Kram Monika

    SvaraRadera
  7. Jag väver gärna i tystnad. Men lyssnar jag, blir det P1, ljudbok eller favoritmusik.

    Fast just nu är jag helt fast i stickträsket. Och stickar gör jag oftast till film.

    SvaraRadera
  8. Jag tror att den röda kanten blir lyckad på mattan. Ibland behövs det lite "tuffhet" på mattan för att man skall reagera. Mycket bra. //MalinSj

    SvaraRadera