måndag 10 juni 2013

Vävkompis?

Ikväll har jag pratat vävning med Lena, som jag lärt känna via barnen, dagis och skola. Det var kul att ses efter ett långt uppehåll. Lena har en vävstol stående efter sin mor och funderar på om hon ska göra något av det där med vävningen... och var vävstolen i så fall skulle få plats. Kan man t.ex. skicka ut barnens pingisbord för en vävstol? (Alltså om inte barnen är pingisproffs vid fyllda 13, så är det väl ett självklart val, eller??)

Jag hoppas hon hittar plats för vävning, både i huset och själen. Det vore kul med en vävkompis i närområdet :-)

I övrigt skickar jag med lite inspiration från grannkatten Ozzy. Så här ska en sommardag avnjutas! Den gode Ozzy är grymt charmerande men belönar dessvärre mina omsorger med att få mina ögon att klia :( Men stilen kan man ändå beundra på håll :)




1 kommentar:

  1. Tack för fin kommentar på min blogg! Jo, livet har bitvis varit lite hårt och kan tyckas orättvist! Men det blir som på TV " Så mycket bättre". Sakta men säkert går det framåt! Kul att du tittar in hos mej och kommenterar, det gör mej glad! Kan bara hålla med, jag är dålig på att fota å få till bra bilder! Ska försöka skärpa mej! Ha det gott!

    SvaraRadera