torsdag 1 augusti 2013

Fler mössor

Jag njuter av semester i mina småländska hemtrakter ytterligare ett tag. Vädret har varit lite si och så, men när man inte kan ligga på stranden så får man passa på att göra annat.

T.ex. så kan man virka. Det blev mössor till både ungarna och mamman:


De här mössorna är virkade i dubbelt bomullsgarn med bara fastmaskor. De gick otroligt snabbt att virka. Mer avancerade saker vet i sjutton om jag vågar mig på... om jag har tålamodet... Men det här var hur kul som helst :-)

5 kommentarer:

  1. Så flitig du är!

    Småland - det är landskapet i mitt hjärta. :-) Mina föräldrar kommer från Kalmartrakten och dit åkte vi på loven, träffade alla släktingar och hade kul med kusinerna. Vilken del av Småland är hemma för dig?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är uppväxt i norra delarna, i trakterna kring Eksjö. Där finns också de flesta i min familj kvar. Underbar trakt! Eksjö är fantastiskt vackert och värt en omväg. Kalmar är heller inte så dumt, hela Småland är fint :)

      Radera
    2. Ja, Eksjö är en riktigt lite pärla. Har stannat till där ett par gånger när jag haft vägarna förbi.

      Radera
  2. Så fina mössor du virkar, snyggt!

    SvaraRadera