torsdag 6 februari 2014

Poppisrutor


Jag fortsätter med rutor i min svarta mattvarp.

Min brorsdotter har önskat sig en matta och när en 10-åring ber väldigt snällt så säger i alla fall inte jag nej :-) Vi tittade på olika mattor och kom fram till att det skulle vara svart varp. Och så ville hon ha svarta och röda rutor och helst också lite vitt. Har inte riktigt bestämt mig för hur jag ska upprepa mönstret, men jag tror det blir ett par avbrott av det rödvita mitt i mattan.

Eftersom det skulle vara så tydliga färger så fick det bli IKEAs bomullstyg Ditte som jag först tvättat i 60 grader. Utom kanten som är en schal jag hittat på loppis.


3 kommentarer:

  1. Vad fint det blir och tjejen kommer att bli överlycklig.

    SvaraRadera
  2. Så snyggt! Just nu har jag börjat med gammaldags rosengång. Sen blir det banne mej rutigt!

    SvaraRadera
  3. Glada färger, det är just rätt på en grå vinterdag ;-)

    SvaraRadera