måndag 3 mars 2014

Stickningsapp


Har sportlovsstickat på en spetssjal, i det fina Filisilk-garnet från Tant Kofta som jag köpte på syfestivalen. Det är ett underbart garn i 70% merinoull och 30% silke i en fantastisk blå färg.

Det är första gången jag mönsterstickar och det var lite knöligt att hålla koll på alla varv i början. Fick tips om en stick-app till iPaden och det funkade ju himla bra. Finns tydligen ett par olika, jag laddade ner KnitCompanion. I gratisversionen kan man ladda upp egna pdf-filer om man tar omvägen via Dropbox. Lite knöligt men funkar.

Nu börjar jag komma in i mönstret, det är väldigt roligt även om det tar lång tid.

2 kommentarer:

  1. Ser fint ut. Själv har jag väldigt svårt att sticka efter diagram, och hyser en viss beundran för dem som klarar av det.

    SvaraRadera
  2. Det blir nog en underbar sjal, det verkar vara en app värd att prova, tack för tipset.

    SvaraRadera