onsdag 24 december 2014

God Jul


En God Jul och ett Gott Nytt År önskar jag er, alla mina väv- och stickvänner, med en vy från Härjedalen och Tännäs kyrka. 

2015 har varit ett fint handarbetsår: jag har fördjupat mina stick- och vävkunskaper. Vävkurs i Sätergläntan, vävmässan i Umeå var två höjdare. Men jag har haft lite mindre tid än jag hade velat och även lite mindre plats på hemmaplan med flytt till mindre radhus. 

Internet är en ständig källa till inspiration och lärande, bland annat genom alla underbara bloggar och genom gruppen Vävspolen på Facebook. Efter jul ska jag väva möbeltyg som också ska delas i ett vävpärmsbyte på Facebook, mer om detta så småningom.

Hoppas ni alla får en avkopplande ledighet med nära och kära. Själv hoppas jag hinna väva hankar i en bandgrind och även fålla disktrasor.

Ha en fin helg! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar