torsdag 22 oktober 2015

Mer Fair Isle

Jag köpte en bok på Fair-Isle-kursen som faktiskt är riktigt bra: Mary Jane Mucklestones "200 Fair Isle Designs".

Det fina med den här boken är att den innehåller detaljerade beskrivningar av mönster i beroende på hur många rader de mäter över. De allra flesta är olika traditionella OXO-mönster, men det finns även en del annat. Varje mönster innehåller ett par olika färgförslag och det är bara att sätta igång att själv försöka. 


Sagt och gjort... Jag har lite tunna lammullsgarner i min stash som jag funderat på vad jag ska göra av... Går och tänker att jag vill ha ett par fingervantar. Och så har jag köpt till ett par nystan shetlandsgarner. Så nu bär det av med mitt första par fingervantar. 


Är ganska så nöjd hittills. Det är stickning på stickor 2 och det kommer nog ta sin lilla tid att sticka. Det är fantastiskt kul att se hur mönstret växer fram. Det här gillar jag!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar