torsdag 24 december 2015

God Jul


En julhälsning med en önskan om en stunds förståelse, humanism och omtanke i dessa mörka tider. Att vi tar hand om varandra och våra nära och kära, men även hjälper dem där vi behöver lite nyfikenhet för att sätta oss in i och förstå hur de har det.

Själv firar jag jul där det finns snö, i Härjedalen. Det känns mysigt och lyxigt denna varma höst. 

För 3,5 år sedan stod en vävstol i ett förråd här i närheten och ville bli omhändertagen efter att inte ha använts på många år. Jag har Tora att tacka för denna nystart i mitt hantverkande liv, trots att jag aldrig fick möjlighet att träffa henne. Men hon hade blivit glad om hon vetat, säger hennes son, min partner. Hennes väv-arv finns tydligt där vi befinner oss, alla bevarade bruksvävar som vi använder dagligen när vi är här och fortfarande ger inspiration. 

En God Jul till er alla! 




1 kommentar: